Finančné oddelenie

  1. zostavuje návrh rozpočtu v spolupráci s ostatnými oddeleniami a vypracováva správu o jeho rozpise pre OZ,
  2. zabezpečuje financovanie úloh a hospodárenie obce v súlade s rozpočtovými pravidlami a ostatnými právnymi predpismi,
  3. na základe zdôvodnených požiadaviek a po schválení starostom obce, resp. OZ vykonáva zmeny a presuny v rozpočte obce a vedie ich evidenciu,
  4. sleduje čerpanie rozpočtu a štvrťročne vypracováva správu o jeho plnení,
  5. vedie evidenciu účelových prostriedkov poskytnutých zo štátneho rozpočtu a zabezpečuje predkladanie ich vyúčtovania,
  6. vypracováva zásady obehu účtovných dokladov obce, dozerá na ich dodržiavanie, upozorňuje na nedostatky obehu a navrhuje opatrenia na ich odstránenie,
  7. navrhuje a realizuje nákup finančných investícií (termínované vklady, vkladové certifikáty),
  8. navrhuje použitie prostriedkov mimorozpočtových fondov a ich zapojenie do rozpočtu,
  9. zabezpečuje finančné usporiadanie vzťahov so štátnym rozpočtom SR a štátnymi fondmi,
  10. zabezpečuje finančné usporiadanie vzťahov s organizáciami, ktorých zriaďovateľom je obec,
  11. zostavuje záverečný účet obce vrátane výsledkov hospodárenia peňažných fondov a predkladá ho na schválenie OZ,
  12. zodpovedá za správnu účtovnú evidenciu a správnosť zväčšovania hodnoty obecného majetku,
  13. archivuje rozpočtové a finančné písomnosti podľa platných predpisov a vedie ich v archívnej knihe,
  14. zodpovedá za termínované plnenie finančných operácií,
  15. v spolupráci s ostatnými zamestnancami zostavuje časový plán príjmov a výdavkov podľa jednotlivých mesiacov,
  16. spracováva a predkladá daňové priznanie k dani z príjmu právnických osôb za obec,
  17. vyhotovuje záverečnú správu o inventarizácii majetku,
  18. vedie účtovníctvo obce podľa platných predpisov,
  19. vedie evidenciu záväzkov a pohľadávok obce,
  20. vypracováva podklady pre zostavovanie rozpočtu obce a vyhodnotenie jeho plnenia,
  21. vypracováva podklady na sledovanie hospodárenia obce a zostavovanie prehľadov a rozborov o hospodárení,
  22. vypracováva hlásenia a výkazy v oblasti financovania, pre peňažné inštitúcie, úhrady splátok úverov a úrokov z úverov,
  23. vypracováva podklady pre vystavenie záverečného účtu obce,
  24. spracúva individuálnu účtovnú závierku a konsolidovanú účtovnú závierku,
  25. vykonáva priebežnú kontrolu pokladničných operácií,
  26. zabezpečuje agendu dotácií z rozpočtu obce,
  27. spracováva a vyhotovuje výkazy za obec ako právnickú osobu pre daňový úrad, štatistiku, podľa zákona o účtovníctve a pod.,
  28. vedie evidenciu dodávateľských a odberateľských faktúr objednávok a ich úhrady (zabezpečuje ich zverejňovanie na internetovej stránke obce),
  29. vedie evidenciu záväzkov a pohľadávok obce podľa termínov splatnosti,
  30. zabezpečuje styk s bankou,
  31. overuje správnosť cestovných príkazov a likvidáciu cestovných náhrad,
  32. vykonáva inventarizáciu finančných prostriedkov a zdrojov, pohľadávok a záväzkov,
  33. vyhodnocuje a preúčtováva výsledky inventarizácie,
  34. vykonáva pokladničné operácie,
  35. vedie evidenciu a likvidáciu cenín a prísne zúčtovateľných tlačív.
Stránka obce Nesluša používa cookies
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie tejto webovej lokality ukladáme niekedy na vašom zariadení malé dátové súbory, tzv. cookies. Stránka používa iba základné cookies.